Flera tips…

Image-1-2Hamnade i ett mellanläge i morse, sitta i bilkö eller åka och valla? Svårt val. Blev det sistnämnda, och ett mycket bra sådant. På bilden ovan ser ni Bat hämta hem hela fårflocken. Duktig kille. Någon gång ska jag bara att ta tag i det där med liggandet också… en annan gång.

Angående gårdagens inlägg om voltvändningar hittade jag senare en step-by-step serie som verkligen hade underlättat mitt kämpande igår. Gillar tänket att dela upp inlärningen i steg och lära sig en del i taget. Nu stod jag själv i bassängen och hittade på steg, och vissa stämmer hyfsat överens med det jag ser i filmen. Något jag verkligen ska ta med mig till nästa pass är armpositionen, ganska säker att jag rörde dem för tidigt de gånger jag hamnade för djupt. Testing testing!

Film/föredragstips: Var en sväng på Addnature igår och såg att det har gjorts en dokumentär om olyckan på K2 sommaren 2008. Hade mer än gärna varit på västkusten för att se filmen och lyssna på diskussionen efteråt. Men det passar varken att vara där i morgon eller i Stockholm till helgen (Barmarks SM).

One thought on “Flera tips…

  1. Hey! Jäkla bra film! Igår försökte jag voltvända med paddlar, vilket gick åt h-vete. Då började jag fundera på vad jag gör med händerna och det är INTE som i filmen. Det här var en aha-upplevelse! Nu längtar jag till bassängen!

Kommentera

