Nostalgitrip och coaching

Sitter och laddar inför kvällens simning med en lite halvmör kropp. Precis hemkommen från mitt livs första pass med personlig tränare, Andreas Öhgren (länk till en intervju som visades på tv igår kväll). Tanken är att han skall vägleda mig så att jag kan träna upp min kropp så att jag inte felbelastar och därmed får ont lite varstans när jag tränar som jag gör. Vi gick igenom ett antal övningar som jag nu skall fokusera på framöver. Fick än en gång användning för videokameran, är så glad att jag fått låna den!, där vi filmade alla övningar och han la till kommentarer vad jag skulle tänka på. Nu är det upp till mig!

Känner mig riktigt inspirerad och ser fram emot att känna hur kroppen blir smidigare och starkare allt eftersom. Det kommer att bli bra det här.

Förutom PT-pass har jag ju *trumvirvel* suttit och skrivit. Vid ett tillfälle behövde jag flytta dokument mellan datorerna och hittade då ett gammalt USB-minne. för detta ändamål Ingen fantastiskt i det, men… på det hittade jag ett tidigare projektarbete från när jag läste Ledarskaps- och coachingprogrammet (Umeå unvidersitet, 2008), som jag självklart blev tvungen att skumma igenom. Nostalgi! Det var under det året jag bodde i Linkan och hade förmånen att coacha tre 10-åriga tjejer och deras hundar i agility under ett helt år. Gillar ännu det jag skrev:

 ”...jag försöker få utövarna att bli självständiga individer som både kan ge och få feedback. Främsta anledningen till detta är för att agility är en sport som man mångt och mycket utövar ensam. Därför är en medvetenhet om sitt utförande nödvändigt. Kan medvetenheten utvecklas ihop med en coach så är mina förhoppningar att det blir lättare för individen i framtiden när denne själv står på plan.

Som sagt, nu är det upp till mig!

Ps. simningen gick bra. NU kan vi snacka om en fulländad träningseftermiddag! Dags för nattpromenad och sedan sängen.

Kommentera

