Golden thursdays & Norwegian Open-nostalgi

Image-1I början av september bestämde Linda och jag oss ju för att köra HPPT på torsdagar, och… det har gått över förväntan! Jag är ju som många vet ordförande i den mycket inofficiella klubben ”vi som tycker om att köra långt” och som också ofta hänger ihop med ”vi som aldrig är hemma”-syndromet. Det innebär att jag har svårt att boka in något kontinuerligt under veckorna, men ta mig tusan, denna höst har vi lyckats! Att det dessutom har varit riktigt bra agilitypass har ju inte gjort saken sämre, och ja… Premack’s principle verkar fungera som den ska.

Idag började vi med en kort löptur (1,8km) för att känna efter hur min höft mår. Och peppar peppar ta i trä. Den känns bra! Vi tog det lugnt och körde i skogen, men… i alla fall! På lördag kör vi ju Barmark SM, och jag ville verkligen inte dra upp något. Då är det 2,7 km vi skall springa per dag plus totalt milen på cykel, så jag behöver inte stressa höften i onödan.

Sedan byggde vi upp en tunnelbana, eftersom Linda och Bella skall till Norge och köra Norwegian Open. Grymt bra arrangemang som vi deltog i 2011. Länkar till blogginlägget från det året, som visar Norgemössor, dikesåkning och braksuccén! och här kan ni se filmer från när vi körde, kan ju vara kul för er som inte sett agility tidigare.

Kom i håg var ni läste det först: de kommer att vinna den där cupen, jädrar vilken racerråttor Bella och Linda är!!!

Sjukgymnastiken går framåt. Hunnit med rollern i morse, och sedan ett lunch-träningspass och nu ett träningspass ikväll. Det är coolt. Var helt säker på att jag skulle få känningar i höften, men icke. Den känns bra! Däremot har jag träningsvärk i armarna… och det utan vikter. Kommer bli gött att få på vikter längre fram.

Nu ladda inför helgen: packa och skriva

Kommentera

