Barmarks SM 2013: dag 2

Image-1Dagen började ångestladdat. Vaknade flera gånger natten till idag av att höftböjaren värkte. Ja redan igår när jag gjorde mina övningar kände jag av den. Tankarna snurrade hela natten. Jag skulle aldrig ha åkt. Hur tänkte jag egentligen. Bara kunnat simma i ett par veckor och tro att den skall hålla… Vad gör jag här?! Cyklade ju banan väldigt lugnt igår, men uppenbarligen var det tillräckligt för att väcka bristningarna.

Åkte ändå mot tävlingsplatsen som beräknat, men tankarna fortsatte snurra. 30 min ifrån bestämde jag mig: jag stryker Ozz och kör bara löpningen med Bat. Det är löpningen vi behärskar, så Bike var ändå mer bonus. När jag väl ringt och strukit mig trodde jag att det skulle kännas bättre, men… jag hann ångra mig många gånger. Kunde ju chansa. Kan ju gå. Men samtidigt… skulle det vara värt det? Beslutsångest som aldrig tidigare.

För att skingra tankarna och låta timmarna gå, åkte vi till både Hammarmossens- och Knuthöjdsmossensnaturreservat samt till Hällefors BK och tog slalom några vändor med ung-rovdjuren. Det var riktigt skönt. Natur ger distans. Tävling är inte allt, och som snälla Tone skrev på min Insta:

Det kommer alltid nye sjanser, men man har bare den kroppen man har fått tildelt, så best å passe på den

Det var vad jag behövde läsa för att refokusera och känna mig nöjd med mitt beslut.

Väl på tävlingsplasten minglade jag runt, för att timmen innan start börja värma både mig och Bat. Klockan gick snabbt och snart stod vi i startfållan. Och… vilken Fladdermus jag har!

Han stod tyst. Fokuserad. Tittade ftramåt. När klockan ringde drog han. Och som han drog! Jag får ståpäls när jags er honom framför mig. Hela loppet var han fint fokuserad och vi passerade många hundar utan att han ens vinklade huvudet åt dem. Kunde inte slute le! Kan inte sluta le. Den här känslan av att vara ett team kommer jag att leva länge på, och… i morgon får vi chans att upprepa den! Längtar massor.

Nu i kväll har vi gått flera promenader ihop med Marie & Ubbe med hundar, Bat har fått massage och jag har rollmasserat mina ben. Peppar peppar, jag kände inte av höften när jag sprang. Vilken lycka det också! Klockan är snart 22, men kommer att göra övningarna innan jag lägger mig. De är verkligen något alldeles extra. Känns det som.

Jaha, men resultatet då!? Vi ligger 3:a inför i morgon. 1,5 min efter ledaren och 1 min efter 2:an, och sedan har vi Ramona hack ihäl bara några sekunder efter – så, det är full jakt som gäller. Fan vad det skall bli roligt att jaga järnet – the predators are game on!

Ps. det är snälla Mimmi som har fotat, och hon har lovat fler bilder från upploppet. Verkligen roligt! Tack 🙂 Även hon ligger trea i sin klass, Kickbike. Heja!

 

One thought on “Barmarks SM 2013: dag 2

Kommentera

