Håller stenen i rullning…

Image-1-6… även om det går trögt. Däremellan hinner jag njuta av livet. Helgen som var spenderades bland annat på Alingsås Discgolf-bana, med helt fantastisk natur. Även banan var rolig och jag blev smått kär i hela stället. Kan hända vädret var en starkt bidragande orsak också – svårt att inte bli hög av strålande sol OCH bästa sällskapet. Även hunnit få storspö i badminton av Mikael… tills han spelade med vänstern, då utjämnades oddsen något…

I går råkade jag ta en extratur till gymmet, då jag trodde att jag hade PT-dejt med Andreas. Nope. Var visst i dag. Men, som jag skrev på insta, fick därmed 70 extraminuters cykelträning på grund av feltitten i kalendern – helt gratis. I dag var jag på plats igen och det var grymt. Har inte skrivit så mycket om det, men… det han har hjälpt mig med har varit ovärderligt. Från att ha haft ständigt småont och inte kunnat gå dagen efter längre löpturer kan jag nu med lätthet dra ut på två mils terränglopp och sedan dra ut och dansa natten lång! Kroppen känns betydligt starkare! Var till och med oförskämt fräsch efter badmintonen… – läser Nessie detta lär han lägga upp ett jäkla tempo nästa match… hell yeah!

PT-Andreas är helt enkelt jävligt kunnig och har stenkoll på vad just jag kan utveckla. Nu har jag ett gäng nya recept som skall läggas till, tummen upp! Det var coolt att känna att jag denna gång kunde göra övningar där jag tidigare trillade ihop om jag försökte genomföra dem. Nu var jag både rörligare och starkare, stabilare… oerhört härlig känsla. Har ju känt det själv när jag jobbat igenom programmet, men sjukt gött att få bekräftelse på att det rent konkret har hänt saker.

Nu blir det tärning för att skapa bästa passet framöver!

A dream doesn’t become reality through magic; it takes sweat, determination and hard work.

Colin Powell

2 thoughts on “Håller stenen i rullning…

  1. Menade du tärning? Det låter iofs som om det kan bli ett ganska roligt pass, slå tärning om vad som ska hända härnäst 😉

Kommentera

