Lucka #2 – Våga testa något nytt!

Image-3

Tycker att Sofie uttryckte det så sjukt bra bara häromdagen:

Jag säger som vanligt testa! Testa! Testa!
Jag tror på att testa nya saker, det berikar alltid ens liv på något sätt och plötsligt kliver något man kommer att älska in.

Hennes ord kunde inte komma lägligare, för det är precis vad jag ville förmedla med denna lucka. Testa något nytt. Du vet aldrig vad det kommer att leda till. Den 25:e januari detta år drog Daniel med mig till badhuset och visade mig hur jag skulle crawla. Nu knappt ett år senare är jag helt kär och kastar mig gladeligen i närmaste sjö för en tur. Sedan blev det såklart en megabonus när Elin och jag nu kan köra järnet ihop som ett swimrun-team. Det trodde jag aldrig den där januarikvällen.

Träffade Marlene för flera år sedan och började följa hennes blogg om draget, tittade på Ozz och tänkte: varför inte? Ett av de bästa besluten i mitt liv! Jäklar i mig vad jag har träffat underbara människor genom draget och mina hundar, ja de älskar det!

Discgolf är också något jag verkligen vill rekommendera! Finns överallt, bara fixa en disk och dra ut. Sjukt roligt, enkelt(…) och alla kan vara med.

Förutom att det såklart är roligt att testa nytt och du aldrig vet vad du kommer att tycka om det, så tror jag, liksom med att springa ute i skogen, att det skapar en mångsidighet hos mig som person. Jag får en inblick i andras liv. En ny upplevelse på hur min kropp fungerar. Jag får känna av nya muskler. Nya tankar som föds… Du kan upptäcka sidor hos dig som du inte visste om, som när vi spelade golf ihop i somras och jag insåg hur sjukt lättstörd jag är av yttre saker när jag behöver fokusera. Något att träna på!

Vad vill du testa på? Tipsa mig!

Ett tips jag ger på mina agilitykurser är att när du kört en bana på ett sätt (med en viss handling) så vill jag att du hittar två sätt till att ta dig an banan. Genom att hela tiden hitta nya vägar och nya sätt att handla utvecklar du dig som förare. Testa nytt kommer i många olika förpackningar.

6 thoughts on “Lucka #2 – Våga testa något nytt!

  1. Haha mitt jag vill verkligen testa är kanske inte helt realistiskt men tycker det ser så sjukt roligt ut i comhemreklamen när tanten åker ner för en ramp och landar i vattnet. Får väl leta upp en sådan träningsramp och köra. Vore dessutom en utmaning eftersom jag är lite höjdrädd.. 😉

  2. Haha, underbart Gina! Kör hårt 😀 är själv höjdrädd… och det är ju extra roligt att göra ngt en egentligen inte riktigt vågar. DÅ växer iaf jag 🙂

  3. Jag tänkte precis på att temat för mig i år har varit att säga ”ja”. Till nästan allt faktiskt. Så idag har jag för första gången stått på ett par långfärdsskridskor vilket inte alls var dumt och det borde du verkligen testa i vinter, du bor ju i en jättebra stad för att åka på alla isar (fast då krävs mer utrustning o kunskaper än om man som jag åker på en fryst löpararena…)

Kommentera

