Lucka #5: Idag firar vi något

Image-1

Om det är något vi doktorander är bra på är det att fira framgång, så ofta vi kan! Champagnen åker fram och skål för publicerad artikel, för att någon gjort en väl genomförd presentation eller för att denne nu äntligen är färdig PhD efter 4-5 år. Det skall firas. Såklart.

Allt som Du tycker är värt att firas kan firas. Cause we can. 

Linda och jag fick chansen att gå på Dramaten tack vara snälla Maria B. Tyvärr kunde inte Maria vara med när vi firade, men den kvällen skålade vi för vänskap; hur jäkla underbart vänskap är. På andra bilden ser ni när vi på jobbet firar avslutad träning – oj vad vi var nöjda då.

Heléne skrev på FB häromdagen en lista på note-to-self. Nummer ett på listan var:

Om jag har fem skitträningar och den sjätte blir bra så skall jag fira den som det bästa jag gjort!

Helt rätt tänkt tycker jag. Markera att nu jäklar, det här var bra! Givetvis behöver det inte vara med champagne eller OH. Det kan vara med vad som helst, OCH vem som helst. Det jag vill är att markera något positivt. Suga lite till på karamellen.

Vi satt och spånade på detta ämne, Linda och jag, när vi satt ut i skogen häromdagen med varsin kaffe och lussekatt. Hur ofta är det vi egentligen stannar upp och faktiskt njuter av vår framgång? Stannar upp och säger, fan det där gjorde vi bra. Det är så lätt att köra vidare; nu är det gjort – nästa mål i sikte. Framåt! Tycker att vi kan unna oss att stanna upp en stund. Njuta av den där medaljen, tentan eller nystädade hemmet (…hint till mig själv…).

 

VAD  firade DU senast?

2 thoughts on “Lucka #5: Idag firar vi något

Kommentera

