Lucka #9 – Äventyrstjejen med äventyrshunden

Gunnika

Foto: Tomas Almbo

Exempel på inspiration finns överallt omkring oss och i dagens lucka skulle jag vilja uppmärksamma Gunnika Isaksson-Lutteman som 2011 bestämde sig för att göra ett nytt äventyr varje vecka – totalt 52 äventyr 2011. Det kunde vara något nära eller det kunde vara något långt bort. Det kunde vara något stort och kittlande eller något lätt och smidigt. Vad det än var så skulle det vara en upplevelse att minnas. Hennes motto är:

De bästa äventyren är de som faktiskt blir av

Sagt och satte hon igång och upplevde både sådant som skidåkning, smide eller vad sägs om lodjurs-safari! Hon hade (och har fortfarande) en blogg där en kunde följa hennes framfart och jag är alldeles säker på att hennes äventyr inspirerade andra att göra något nytt. Mig inspirerade hon att börja samla naturreservat – ett nytt reservat att uppleva varje vecka. Ett mål jag är väldigt glad att jag tog mig an. Helt klart ett av de bästa äventyrsbeslut jag gjort – och som jag fortfarande aktivt gör.

Nu två år senare har Gunnika skrivit en bok om att vandra Roslagssleden och hennes kille Tomas Almbo har haft äran att fotografera det hela, det är han som tagit de läckra bilderna ovan. Team work på hög nivå. En dröm föddes och förverkligades. En dröm ledde till nya möjligheter. Vi vet aldrig vad det är för äventyr som väntar runt nästa hörn.

Vad är ditt bästa äventyrstips?

2 thoughts on “Lucka #9 – Äventyrstjejen med äventyrshunden

  1. Mitt bästa äventyrstips är att säga JA till (nästan) allt någon annan föreslår 🙂 Och att se allt som äventyr. I morse var det lite av ett äventyr att cykla till jobbet….

  2. Jag måste för övrigt testa paddla med Kaia i sommar! Lovis var med ibland men hon kunde ju sitta mellan mina ben..

Kommentera

