Lucka #16 – be part of the winning team!

ImageFör att få in så många delar som möjligt i den här kalendern vill jag även ta upp vikten av ett teamkänsla – och det är något som vi skapar tillsammans. I min värld spelar det ingen roll om vår medspelare är en hund eller en annan av vår egen art (sorry, jag är biolog), det är fortfarande samma premisser som gäller för att skapa det där vinnande teamet.

Trust each other

Respect each other

Understand each other

Enjoy each other

 För min egen del handlar det mycket om glädje. Jag vill ha roligt när vi tränar & tävlar i vårt team. Det skall ta emot. Det skall vara jobbigt. Det skall vara utmanande. Samtidigt, målet är att ha ROLIGT medan vi kör! Glädje genererar framgång och vi kan lyfta varandra. Det för intet som mina rovdjur har en enorm skopa humor… (vad det innebär och vad min definition av humor är kan vi diskutera i ett annat inlägg).

Fundera kring din syn av teamkänsla – vad är viktigt för dig?

Kommentera

