Lucka #18 – stop, look around and feel

life

 

Hur fort jag än forcerar skogen eller vattnet ser jag alltid till att stanna upp och njuta. Kommer i håg Elin och mitt träningspass i somras när det börja falla ett stilla sommarregn mot Öresjös yta där vi just var på väg genom vattnet. Vi skrattade och sa att det är som att simma i en stjärnhimmel. Och det är precis vad som är essensen i att få vara ute och träna, att uppleva vår värld.

Precis skrivit mina acknowledgements (tack) till Lic:en, och i den tackar jag bland andra mina rovdjur för att de tar ut mig i skogen varje dag och låter mig uppleva en värld som ingen annan ser. Känner mig oerhört lycklig lottad, och önskar att alla kunde stanna upp och upptäcka de där daggtäta spindelnäten på staketet, den trollska dimman i skogen och de varma strålarna som silar igenom grenverken. Upplevelsen är en precis lika viktig del av träning som träningen själv.

När andades och kände du senast in världen?

Kommentera

