Lucka #23 – Göra det bästa jag kan

20131222-204611.jpg

Årets julkalender har gått I presterandets tecken: att inspirera och att VÅGA. Det är verkligen upp till mig som person att förändra vardagen för att nå mina drömmar och mål. Våga ta det där steget för att vara med om ett äventyr. Våga sig utanför sin trygghetszon för att se en förändring hos sig själv.

Samtidigt behöver jag vara realistisk och se var jag är i dag och vad kan jag göra just nu för att påbörja resan mot dit jag vill? Helt enkelt göra vad jag kan, med det jag har där jag är just nu.

Ibland är omständigheterna sådana att målen behöver omstruktureras, det kanske tar lite längre tid än vad som var först tänkt – tycker om innebörden av ”det finns inget omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid”. Det är bara att stanna upp, utvärdera, förändra och sedan fortsätta framåt.

Saker och ting har sin tid. De av er som har mig på FB och Insta vet att under SHUs riksläger var Lilla Sportspegeln där och filmade. En dröm jag hade som liten var just att få vara med i Lilla Sportspegeln. Hade någon frågat mig som 13-åring hade jag definitivt inte trott att det skulle ske när jag var 32 år. Men se där, det gjorde det, OCH dessutom tillsammans med min Piraya. Hur grymt som helst.

Lilla Sportspegeln

Med det här inlägget, så här dagen innan julafton, vill jag sänka en eventuell stress över ”att jag borde” eller liknande känslor. Ja, vi kanske borde, men samtidigt. Vi behöver vara där vi är just nu när vi jobbar mot våra drömmål. Ok, nu kör vi slutspurt inför julafton – jag vet i alla fall en person som har en hel del att ta tag i såhär dagen innan jul.

Njut av dagen!

Kommentera

