Löppladdning ≠ agilityuppladdning

20140111-200640.jpgEfter dagens insats på agilitybanan kan vi konstatera att NEJ, det passar inte att köra få kvalitativa agilitypass för Djungelkatten och mig. I första loppet exploderade hon och jag slutade helt att springa/trycka på utan blev passiv istället i ett undermedvetet sätt att försöka få ner blixtarna som sköt ur Ozz. Det vet jag ju med mig inte fungerar alls, och att det blev så var helt klart ett resultat av ringrostighet.

I nästa klass exploderade det igen, men nu skötte jag det hela bättre. Vi diskade oss storartat på flera ställen, men jag slutade iaf inte att springa på. Det vi tar med oss från det loppet var hennes riktigt fina diskriminering av tunnel och balans – som ju skördade en hel del offer. Ändå bra jobbat av Ozz att kunna fokusera sådär när det finns andra delar hon inte alls pallar att ta in under loppet.

Skärmavbild 2014-01-11 kl. 23.28.54

Sista klassen, sista chansen. Då tabbar jag mig rejält i en handlingssituation på linjen 4-6 som var svårare än jag först bedömde. Ozz har sällan problem att hålla sig nära och på linjen om jag ger den, men jag ger en rejäl flick på hinder 5 och hon flyger ut och tar sista hindret i skevensen (6) från fel håll. Efter det gjorde hon en fin kl.3 slalomingång.

Försöker  hitta delar som jag kan känna mig nöjd med, för det var inte mycket som stämde för oss idag. Bara att refokusera och komma igen. Just ja, vad kul det var att träffa alla igen. Det var helt klart tävlingens bästa.

Fortfarande blandade känslor.

Kommentera

