Debut i svettverkstaden

Inga bilder… hade en rolig fotoidé, men glömde när jag var på plats. Kommer fler tåg. Hur som helst, i kväll har jag debuterat i svettverkstaden a.k.a. spinningsalen. LiTri har onsdagspass och efter att ha pratat med Karin, simsöndagskompanjon,  tog jag tag i att åka dit och ge det en chans.

Kommer ihåg att jag för tio år sedan hakade på Mia till Onyx i Borås. Stod ut 20 min i spinningsalen innan jag var tvungen att gå ut. VEM vill cykla mot en vägg? Det var ju helt absurt! Ut och kör i naturen ffs. Var lite fundersam om jag skulle uppleva samma denna gången, men nej. Mycket tack vare att jag i stort sett kände stora delar av de som cyklade (spann?). Faktum var att det var riktigt roligt, och SVETTIGT! Jag svettas mest när jag kör min sjukgymnastik, annars är jag inte så svettbenägen… men i kväll. Oh my mother earth. Härligt! Bästa med det var helt klart att jag lyckades få i mig nästan hela flaskan med vatten – vilket får anses vara rekord för min del. Sitter med ännu mer nu… *klick*

Efteråt cyklade jag hemåt och väl hemma blev det en stilla kvällspromenad med rovdjuren. Det är skönt med den där promenaden. Istället för att komma hem, sätta sig ner och stelna till blir det en 20-30 min att låta kroppen varva ner. Behövligt. Likadant varje gång de inte är med och tränar. Lyxen med att ha rovdjur. Bonus att det var en sådan fin kväll också, lätt orörd snö och helt tyst.

Just ja. Världens sötaste Bat har nu fattat hela grejen med att hoppa upp på saker när vi är ute och går. Kör alltid det med alla hundar och har gjort det sedan han var liten. Men, han har aldrig riktigt kopplat vad leken går ut på. I hans värld gå livet ut på att springa. Däremot gör han som de andra och ber jag honom hoppar han givetvis upp. Men, idag förstår ni, jag SER hur polletten trillar ner och han springer till en bänk – hoppar upp och tittar frågande på mig. RÄTT skriker jag och belönar honom när han kommer farande. Sedan fortsatte det hela promenaden, men den frågande minen byts ut mot en förväntansfull min där han i full kareta styr mot nästa objekt. Alltså jag tycker det är sååå ballt när jag får se den där epiphanyn de får – när de f a t t a r! Älskar det!

Hepp hepp, natt natt.

 

 

Kommentera

