Äventyrslånglöpning med presentationsförberedelse

Image

Förbereder tisdagens Lic för fullt och vad är inte ett bättre sätt att träna på än att ge sig ut på äventyr och högt presentera för sig själv? För att få uppleva nytt styrde vi Tumlaren till Bogesundlandet och Bogesunds slott, inspirerade av Sofie Lantto. Parkerade vid den stora röda pricken ni ser på kartan ovan och sedan gav vi oss ut på Stora slottsrundan (8km).

Teknisk terräng med ett fint lager spårsnö gjorde omgivningen perfekt. Rovdjuren njöt och genom att hålla steget före blottade de eventuella isfläckar och med mina Inov-8 kände jag mig trygg.

Tillbaka till bilen valde vi (efter choklad och nötintag) att ta Etapp 1 på Blå leden (2*6km) när vi ändå var ute och det var så fint (sol, -3° och vindstilla). Om slottsrundan var vacker så var om denna ÄNNU vackrare. Sådär så att det gör ont i en. Mötte en kille i spåret, som tittade lite underligt på mig… han hade säkert hört mig tidigt där jag sprang och pratade högt för mig själv, och trodde nog att vi skulle vara två. Bjuder på den.

BogesundlandetEfter 20 km löpning var det skönt att ha kokat korv i bilen under tiden. Va? Vad snackar hon om nu? Jo, jag hade kokat upp vatten hemma, hällt över i en termos och innan vi gav oss iväg slängde jag i varmkorvarna i termosen. Medan vi sprang kokades de och väl färdiga kunde vi avnjuta varmkorv i bröd. Det ni! Lyxigt värre.

Kan verkligen rekommendera denna runda. Mitt förändringstips är att parkera i andra ändan av Etapp 1 (Vaxholm), springa till Bogesund slott, sedan ta Stora slottsrundan och därefter tillbaka till bilen via Etapp 1. På det sättet skapas nog en bättre känsla av en runda. Å andra sidan… eftersom det var första gången jag sprang leden, så var det lika stimulerande att springa den fram- som baklänges. Hela världen fick en annan vinkel från olika håll. Älskar äventyrslöpningar!

Nu skall jag ändra i presentationen efter att ha gått igenom den i huvudet! Win-win!

3 thoughts on “Äventyrslånglöpning med presentationsförberedelse

Kommentera

