Inspirationsverkstad (A2 instruktörsutbildning)

Image-1Ibland blir en kurs eller workshop så mycket mer än jag tänkt mig. Denna helg blev så. Verkligen lyckad. A2 (agilityinstruktörsutbildning steg 2) för Östra Svealandsdistriktet, Sveriges Hundungdom. Alltså, just Stockholmklubbarnas HU är något som ligger mig extra varmt om hjärtat här uppe på östkusten. Sedan jag flyttat hit har jag hållit väldigt många kursar för dem och det är ett sant nöje att samarbeta med samtliga! Inget undantag denna helg.

Om jag skulle använda ett ord för helgen så är det just inspirationsverkstad. Vilka brudar! idéerna sprutade ut dem och de kommer med så många kloka tankar och smarta lösningar. Kommer bli ett gäng väldigt fina A2-instruktörer av dessa. En av tjejerna, Alejandra, hade ingen egen hund med sig denna helg, så Djungelkatten fick rycka in och gjorde det med bravur. Extra kul för Ozz att få vara med såklart.

I övrigt är vi nu inne på femte valldagen i rad. Vilket rekord. Precis som med allt annat så blir det bara bättre och bättre för varje pass. Nästa gång åker dock linan på, för nu slår Bat ut väldigt mycket och har svårt att hålla linjen. Mest är jag glad över att han är så lugn, snäll och… stabil.

Ja, och så är våren här. Solen skiner och vi försöker fånga alla solstrålar vi kan. Det behöver jag kan jag säga. Min räddning.

 

Kommentera

