Det börjar ljusna och kurstips!!

Image-1Det är bara att konstatera att våren är här. I morse när jag gick ut med hundarna 6.10 så var det gryningsljus och koltrastkvitter. Fullkomligt fantastiskt! Det är mycket just nu och det känns bra. Allt går i ett och mycket av detta är roligt. Med solen kommer ljuset, och det gäller både utomhus och inombords.

En sak jag verkligen försöker tänka på är att fånga dagen. Till exempel gjorde vi en snögubbe i förra veckan då snön kom. Först var jag lite, va fan… snö. Sedan kom jag på mig själv att, nä men asbra, snögubbe nästa! Det vart ju inte den vackraste, och Ozelot åt huvudet efter att bilden tagits, men… vi gjorde årets första snögubbe!

I övrigt har det blivit flera pass i fårhagen och som med allt annat går det framåt. De har även varit instruktörshundar med bravur. Ligger i sina biabäddar och slappar – ja Bat vill ju ha kärlek av alla och visar gärna det, men sköter sig riktigt bra han också. I helgen har vi haft sista omgången av A1-utbildningen och… vad skall jag säga. Fantastiska prova-på-ekipage som guidades av eminenta instruktörsaspiranter. Nu skall de bara skriva provet och skicka det till mig… *hint hint*

I dag gjorde jag personbästa i bassängen, som ni kan läsa om på Runner’s world-bloggen. Och just ja!! Höll på att glömma. Elin och jag bjuder in till RUN with your DOG den 29 maj. Är du sugen på att springa med din hund ANMÄLDIG snarast! Först till kvarn 😀 Mer kan du läsa på vår nylanserade hemsida.

Skärmavbild 2014-02-24 kl. 15.45.37

 

4 thoughts on “Det börjar ljusna och kurstips!!

  1. Åh, sugen, men min stora stötesten är ju hur man får hundskrället att dra 😀 Dragsele = fot säger Kaia. Dra i halsband, visst, vanlig sele, sure, men midjebältet på matten + dragsele, då springer man fot, punkt slut!

Kommentera

