Perspektiv och fånga dagen nu

Image-1Just nu läser jag Krister Gidlunds kritikerrosade bok I Kroppen Min. Alla borde läsa den. Hans ord, hans sätt att berätta, att ge detta av sig själv den sista tiden, det är styrka. Det ger mig perspektiv. Jag.Lever.Nu. Det gäller att ta till vara på sitt liv. Vad gör mig lycklig? Vem gör mig lycklig? Vad kan jag göra nu för att ta mig framåt, dit jag vill. Utan att försaka nuet. Jag vill leva. Ta tillvara på de stunder jag kan. Jag vill känna. Vara ärlig mot mig själv.

Klockan närmar sig nu femton. Egentligen skulle jag inte varit här nu. Jag skulle varit norröver. Men det blev ändrade planer. Försökte en möjlighet att ta mig åt andra hållet, men misslyckades. Det blev inte som det skulle och sedan inte som jag önskade, men bara för det tänker jag inte låta tiden gå till spillo. Vikten av att veta vad en vill och var en är på väg. Ställde därför klockan på solens uppgång. Blev både vallning, ett slalompass och en riktig långtur på MTB:n med de stora rovdjuren. Nu har vi en skön kväll framför oss, där samtliga i flocken känner sig tillfreds. Vi har lyckats fånga vår dag.

På tal om att fånga ögonblicket. Missa inte sommaren bästa festivalvecka – det kommer att bli galet roligt!

Agility festivalAnmälan startar 9.00 på onsdagmorgon den 5 mars – Häng på låset säger jag bara!

 

Kommentera

