Gör mer av det som är roligt

Bat dog play

Sista inlägget. Där vid påsk. Skrev jag om att leva nu. Gör som DU vill … ni vet, Det är ju faktiuskt så att jag tycker att vi bör göra mer av det roliga. Det innebär dock att lite av det nödvändiga blir lidande, som t.ex. dammsugning. Mycket nedprioriterad syssla hemma hos mig, och ja, mina tre hundar, i ett etta, på 35 kvm. Just let the mental pic slip away sand you will feel just fine. OK!

Tillbaka till roligt. Vad tycker JAG är roligt?

  • Träna agility – jubla, dansa och kampa, samarbetet!
  • Springa i skogen – parera rötter, jobba uppför en kulle eller kasta sig nedför
  • Simma i sjön – svart vatten,tysta bruset i öronen och flowet.
  • MTB:a bland rötter (ärligt vet jag inte, det är kanske mer ett lyckorus när jag inser att jag överlevt)

Jaa… skulle jag göra en drömdag skulle det innehålla de delarna. Mycket svett. Mycket fart. Mycket puls. Ser ni vad jag ser mellan raderna? Endorfinerna…

Åh mer:

  • Hinderbanan på Kransmossen

Mer stillsamma aktiviteter:

  • Sitta i en soffa och bara vara tillsammans.
  • Skriva… ja, skriva är roligt. Både jobb och nöje, fast nöje var länge sedan nu…

Vad tycker du är roligt?

 

Kommentera

