Bolla tankar kring mål

Det här med att sätta upp mål och hålla sig till dem. Att se dem som en del av vägen mot nästa mål. Loopy training typ, fast då målen som förstärkning och samtidigt en cue mot nästa beteende. (kan jag tänka så?) Igår funderade jag kring detta när jag kände att ”shit, skall jag verkligen köra långa sträckan på XTERRA…?”

Varför skulle jag välja den kortare sträckan? För att det lättare såklart! *chicken*

Varför skall jag välja den långa sträckan? För att det förbereder mig inför kommande äventyr i sommar/höst OCH ger bättre erfarenhet för nästa års XTERRA. Jag vill komma till Hawaii, om inte detta år så nästa, eller nästa efter det…

Vad är det negativa då?

  • Jag har inte förberett mig som jag hade velat. Svar: har du någonsin förberett dig så mycket som du har velat EM?
  • Har inte testat all utrustning (vilket på sätt och vis går under ovan). Svar: perfekt tillfälle att testa utrustningen!
  • Hmm… det var nog allt. Vad har jag liksom att förlora?

Ok. Den längre sträckan vinner. Men det skrämmer mig likt förbannat.

1932208_10152977479505744_730580125397203056_n

Nya kompisar🙂

Kommentera

