Tränat ute tillsammans med rovdjuren

cross sit up dogEn rikitgt solig höstlördagsmorgon. Egentligen skulle Bat och jag stått på startlinjen på Barmarks SM, men… jag har varit förkyld flera veckor så jag kände att det är inte värt att maxa. Att åka dit och jogga runt skulle kunna vara ett alternativ, men jag känner mig själv allt för väl för att veta att det inte ens skulle vara ett aletrnativ – jag har horn i pannan som har mycket nära till utväxt – och jag vill INTE riskera att skiten bryter ut igen.

Istället tog vi en lång promenad ut i skogen, till en ensam dunge. Där körde vi ett workout pass, mycket lätt och kort, som jag hittat via instagram – så jäkla enkel och rolig idé! Blandade in en hel del prehabövningar och känner hur grundstyrkan skall få vara huvudmålet kommande veckor.

pull upsRovdjuren jagade runt med en pinne och ja… ibland landade de även på min mage. Shit happen liksom. Men alltså. Den frihet och glädje att kunna träna såhär utomhus i solsken, helt fantastiskt. Visst, det var blött i marken, men det var bara att lägga sig på regnjackan.

Ut och kör järnet och dra med hundarna eller ungarna!

Kommentera

