Gjort en halvhalt, samlat ihop och ger mig själv en eftergift

bat wergårdFörst och främst, tack för att ni delade med er av era tankar kring förra inlägget. Det var flera saker i det ni skrev som gjorde hela situationen klarare och att bara få skriva hjälpte mig. Ta ett steg tilbaka, reflektera över vad det egentligen är jag känner, hantera det och gå vidare på ett eller annat sätt.

Vilket ledde in mig på dagens tankar. Efter SCRUM-inlägget hände något med vallningen. Återigen, när jag skriver reflekterar jag och jag blir mer fokuserad = strukturerad i detta fall. Har lätt för att spinna loss och göra allt. Men, det hinns inte med. Att i helgen få göra en halvhalt, samla ihop rörelsen och sedan släppa på – ja, det var precis vad jag behövde.

Tror att alla har olika medel för att maximera sig själva. När jag skriver maximera tänker jag att vi behöver göra en halvhalt för att samla ihop all power vi besitter  innan vi släpper fram det. Hur vi skapar den halvhalten är beroende på person till person.

I mitt fall är ett av medlen skrivandet. Det blir konkret. Jag tar mig tid att SE. Att tänka ett varv till. Speciellt när jag skriver i bloggen, då det också blir offentligt. Jag tänker fort. Jag skriver förvisso också fort, men… inte lika fort som jag tänker. Dessutom behöver jag gå tillbaka och läsa vad jag skrivt. Det är min ihopsamling. Nu får jag känna eftergiften, och… ja, det känns rätt. Myrsteg framåt.

Hur ger du dig själv chansen att reflektera?

Kommentera

