Upplev din stad, upplev ditt land

Något jag sa till mig själv när jag flyttade till Stockholm var att jag också ville uppleva staden. Då bestämde jag mig för att besöka eller göra något nytt ofta; ofta har varierat år från år, allt från varje månad till ett visst antal gånger per år. Detta är något jag är väldigt glad över såhär nästan sex år senare.

Shit… blir lika förvånad för varje år som passerar. Har jag levt i storstaden så här länge? Jag som inte ens är någon storstadsperson… fascinerande. Tankar kring det får bli i ett annat inlägg.

Både varit på Norra Brunn och Fotografiska, dansföreställning på Operan tack vare Maria och även China teatern. Olika museum: Riksidrottsmuseet (gratis och perfekt för barnen), Etnografiska, NRM etc. Sett komiker och konserter. För bara någon helg sedan gjorde vi ett besök på Burlesque Festivalen – otippat och mycket roligt! Tycker om att överraska mig själv, verkligen se något annat. Häromdagen gjorde min handledare och jag slag i saken och besökte Sturebadet. Fick det av henne i licentiatpresent (halvtid som doktorand) och äntligen hittade vi en lucka att njuta. Sådant där otippat.

Fortsätter gärna vidare och upplev fler delar av Sverige (ok, hela världen), och kanske framförallt de där smultronställena som ligger alldeles intill. Boda Borg i Sävsjö – roligt för alla. NoLimit Borås – fortfarande högaktuellt. Näst på min lista, men som får vänta till nästa vår/sommar är Upzone höghöjdsbana.

Vilket smultronställe i Stockholm eller Borås, med omnejd, skulle du vilja tipsa om?

One thought on “Upplev din stad, upplev ditt land

Kommentera

