Jag är en noshörningskalv

Skärmavbild 2014-10-29 kl. 08.02.29

Känner mig lite som en noshörningskalv just nu. Ni vet söt och klämgo. Springer lika fort framlänges som baklänges. Alla vill titta på dig och du är kaxigast i universum.

Njae, kanske inte riktigt så. Även om det var ovan egenskaper som slog mig när jag träffade Jamala. Vilken kaxig goding!

Efter att ha varit sjuk i fyra veckor är det tufft att komma tillbaka i träningsrutinerna. Det är tungt i spåret. Givetvis orkar jag bara en del av det jag gjorde tidigare. Läste någonstans att en vid 3-5 veckors frånvaro skulle hålla sig på 60% av sin dåvaranda kapacitet. Och det har jag gjort… varit väldigt duktig på att hålla ihop korta träningar.

Passexempel

  • 500m jogg
  • 20 utfall per ben
  • 500m jogg
  • 20 squats per ben
  • 500m jogg
  • 20 baksteg per ben
  • 500m jogg
  • 1 varv på utegymet, 10 per station.
  • 500m jogg

Gillar upplägget och… ja, det är lagom skönt efteråt. Vad är då men:et? Vet inte. Bara fortsätta nöta. Jag vet- Ligga i. För att komma DIT. Behövde nog bara skriva detta inlägg för att förstå att jag är på G. Skippa frustrationen… den lilla avsaknaden av motivationen just nu. Det är OK. Bara jag fortsätter lite i taget.

Vara den där kaxiga noshörningen. Lite småklumpig och grå, men lika snabb framlänges som baklänges och charmigast!

Kommentera

