Triathlonligan och roadtrip

De som känner mig väl vet hur mycket köra bil betyder för mig. Därför var det ett lätt val att åka ner till Halmstad för ännu en deltävling i Team Snabbares Triathlonligan och sedan fara vidare till skåneland.

Triathlonligan (150m sim – 4 km cykel – 1 km löp)

Skärmavbild 2015-01-01 kl. 16.27.49Fick med mig både Jani och Atlet-Malin. De bägge debuterade och för mig var det tredje gången gillt. De gjorde asgrymt ifrån sig och kom till A-final. Där lyckades Jani bäst med en tredje placering! Båda blev supertaggade och siktar på fler kvaltävlingar. Nästa för Malin och mig blir Uppsala den 10:e januari.

För egen del gick det riktigt bra i A-finalen. Slog till med PB och en 5:e plac i riktigt tufft startfält! Helt OK poäng i poängligan, som jag leder än så länge. Men, bara för det finns det inte en suck att jag lutar mig tillbaka; vill verkligen till den stora finalen! Har egentligen anmält Skärmavbild 2015-01-01 kl. 16.27.57mig till två kvaltävlingar ytterligare, men pga drömprojektet i Göteborg får det bli Uppsala-all-in.

Finaldagen kommer att bli härlig tri-fest kan jag lova er. Helsike vilka grymma triathleter vi har i Sverige. Nere i Halmstad var det sekundkamp i varje heat och grymma tider. Allt kan hända i inomhustorg, och det är del i charmen. Never give up!

Även STORT tack till Jacob med familj som tog hand om rovdjuren medan vi slet som odjur i badhuset!

Roadtrip á la SkånelandSkärmavbild 2015-01-01 kl. 16.50.27

Från Halmstad styrde rovdjuren och jag Tumlaren vidare till Sjöbo där jag var julklapp till Amanda. När jag knackade på kl.20 på kvällen och hon såg att det var jag bara SKREK hon rakt ut. Sedan bara lipade vi. Två år sedan vi sågs… mycket känslor.

Blev ett rejält agilitypass, både Amanda och hundarna var HELT slut efteråt. Svetten rann och tungorna hängde långt utanför. Perfekt, precis som jag ville. Förutom agility blev det långa soliga vinterpromenader med Madde och givetvis vallning. Min fina Sjöbofamailj.

Hann med en nattsväng till vår Malmöfamilj Marie, Ubbe och Kenzo. Satt långt in på natten och spånade idéer. Tyvärr missade vi Emelie… vi har oddsen emot oss.

Nu siktar vi in oss på detta året, woop woop!

Kommentera

