Synergieffekter som ger energi

wergård propiraya

Är nu i slutet av min västkustperiod. I morgon beger jag mig norrut igen. Det känns… fel. Men, det är inte vad detta inlägg skall handla om. Nej. Det skall handla om synergieffekter.

Synergi är när två eller flera influenser tillsammans bildar en starkare influens än vid direkt addition.

Wikipedia

Jag har under senaste två månaderna upplevt denna effekt gång på gång. Det i sig är en synergieffekt och jag bara älskar … älskar livet.

Först ut är Onlinekursen i Tävlingspsykologi. Alltså, WOW! På riktigt… kan vara., nej, det ÄR den bästa kurs jag har haft. Någonsin. Deltagarna bryr sig, delar med sig och öppnar upp. Satsar allt, gör de uppgifter jag ger dem och gör det fullt ut. De är helt enkelt en fantastisk resa vi är på – en resa som jag får ta del av och jag är oändligt tacksam för detta. Allt är tack vare stort engagemang hos de som deltar, helt enkelt har det skapats en energi hos hela gruppe: Vi KAN, vi VILL, vi VÅGAR!

Därefter är det drömprojektet – anledningen till att jag befinner mig på västkusten. Mer om detta kommer jag att dela med mig av vid tillfälle. När arbetet är publicerat. Har fått arbeta med så oerhört proffsiga personer, som jag nu vill kalla vänner. De har funnits där för mig varje dag. VARJE dag! Tänkt åt mig, ställt upp till 110% och verkligen … ja, verkligen velat få detta att bli lika bra som jag. De har imponerat enormt på mig och jag hoppas att de förstår hur mycket de betytt för mig, både i arbete för att inte tala om på rasterna. Att varje dag få hänga med sådana personer är precis vad jag har behövt. Hoppas verkligen få arbeta med dem fler tillfällen *drömmer*

Slutligen, träningen med både fyr- och tvåbenta. Trots mycket jobb har det blivit mycket träning, och ständigt har jag haft någon vid min sida. Har pushats långt utanför min comfortzone, utvecklats enormt och just nu känner jag mig starkare än någonsin. Kroppen känns redo! Finns inga hinder – jag vill bara mer! När jag kör stryka hör jag Mikaels röst ”Du kan EN TILL!”. I löpspåret ser jag hur rovdjuren rinner över stock och sten, det är bara att haka på! I cirkeln känner jag svetten rinna och ser i ögonvrån hur Elin ökar tempot ytterligare – jag tar i och hakar på! I dessa lägen utmanar vi på varandra, pressar varandra att bli VÅRT BÄSTA JAG! Precis som det skall vara i träning och … vilken lyx att få vara nära individer med dessa pannben. Som VILL! Jag älskar passionen och viljan.

Ja, just nu samlar jag på synergieffekter och det ger mig energi. Energi att fortsätta framåt. Tack!

Everything is energy and that’s all there is to it. Match the frequency of the reality you want and you cannot help but get that reality. It can be no other way. This is not philosophy. This is physics.

Einstein

Skärmavbild 2015-03-14 kl. 15.25.52

Kommentera

