Vad är DIN #beststartoftheday ?

live quote dogI morse när klockan ringde (5.45) funderade jag seriöst på att vända mig om och fortsätta sova. Precis när jag skall vrida mig kommer Bats nos under min arm och buffar sig fram.

Det är dags! Kom igen, det är världens bästa morgon. just idag!

Skrattande kramar jag om honom och stiger sömndrucket ur sängen. Snart står både Ozz och Bat i morgonposition… dvs, stretchar i lekpose = klia oss i armhålan. Det är så vi börjar varje morgon. Piraya? Hon ligger kvar i sängen och tycker gott att jag kan komma tillbaka. Sovmorgon är hennes svar på det bästa som finns. Som så många mornar förr får hon inte som hon vill…

Snart står vi alla fyra på vägen ovanför fårhagen. Fåglarna kvittrar sådär starkt som de bara gör tidigt på våren. Gräset är blött från nattens dagg. Fåren betar i godan ro. Hararna leker på lägdan bland de totalt oberörda gässen. Luften är frisk. Kan höra råbocken på avstånd. Det här är livet när det är som vackrast.

Just idag är jag extra glad över vår tidiga morgon. Lev i nuet. Starta dagen på ditt bästa sätt!

Kommentera

