Vad gör du för att bygga styrka hos både dig och ditt rovdjur?

IMG_2167 Igår sken solen från en klarblå himmel. Slutade med att jag drog av mig tröjan och forcerade skogen i sporttop. Idag är det mörka moln och kylslaget, Dubbla tröjor under morgonens pass. Kontrasternas helg. Oavsett väder är det så enkelt at ge sig ut för att låta energin rasa ur både rovdjuren och mig. Finns så mycket att göra där ute. Att uppleva. Älskar naturen. Den inspirerar till att röra på sig och samtidigt upptäcka livet. Särksilt nu på våren.

Förra helgen var jag i Ulricehamn och höll lektion i hoppteknik för två ambitiösa och vetgiriga grupper. Älskar att hålla kurser för svampar! Vi pratade mycket om vikten av att bygga styrka från grunden. Att inte bara träna specifikt, utan verkligen låta de små musklerna jobba för att skapa de bästa förutsättningarna att hålla länge.Att kunna prestera på topp. Att verkligen kunna ge sitt bästa jag!

Vad gör du för dina hundar OCH dig själv som lägger den bästa grunden för era prestationer på tävlingsbanan?

Kommentera

