Det är i de små luckorna tiden finns

Skärmavbild 2015-05-20 kl. 23.37.35Just nu är det galet mycket i vårt liv. Givetvis självförvållat! Mycket kul på G. När jag överhopas av uppgifter blir träningen ännu viktigare för mig – måste komma ut och röra på mig för att lufta huvudet. Då är det i de små luckorna tiden finns för träning.

Jag har en tendens att alltid komma för tidigt. Vanligtvis sitter jag under den tiden med mobilen eller med en bok. Sista två dagarna har jag tagit chansen att träna denna tid. Häromdagen coachade jag ett gäng på Stockholms avdelningen. medan de byggde bana och sedan banvandrade tog rovdjuren och jag en löprunda. Hann till och med köra båda rovdjuren medan de värmde upp – nu snackar vi effektivitet! Idag hann jag med att köra en omgång tabatastyrka medan rovdjuren lekte i dungen vi befann oss i innan jag drillade Skarpnäcks hundungdomar i agility.

Tiden finns ju egentligen. Det gäller bara att utnyttja de luckor som erbjuds. Inte tänka för mycket utan bara ge sig iväg.

Nu sova. För SOVA är också på min lista över VIKTIGT i alla lägen!😀

Kommentera

