Agilitysommar – eller att komma hem!

Skärmavbild 2015-07-02 kl. 10.06.49Äntligen är den här, VÅR agilitysommar! Som jag har längtat efter det här, som att ta på sig sin favvojacka eller krypa ner i sin egen säng efter att ha varit borta länge. Igår, 1 juli, kom jag hem igen! Och det blev bästa tänkbara start!

Väl på plats vid banan körde gräsklipparen fram och tillbaka för att VI skulle få nyklippt bana. Underbart! Solen sken, rovdjuren & jag provbadade och bara njöt. Vi är på plats!

Först kom Åsa med toktassarna (kolla gärna hennes hemsida för banskisser) förbi på väg till Åland från att tillsammans med Linköpings gänget rott hem troligen det bästa agility-SM:et genom tiderna! Hatten av för er, jag vet att ni är grymma, och ni visar det om och om igen! Älskade Linkan🙂 Vi tränade och pratade, badade och tränade och swooosh hade två timmar gått. Var tar tiden vägen? Åsa skyndade till båten och jag välkomnade första kursgänget!

Skärmavbild 2015-07-02 kl. 10.09.47Innan jag fortsätter på det spåret vill jag inte lämna min Åsa-träff. Åsa och jag går way back: PapilLONE’s STARS – once a star, always a star. Alltså att få träffa Åsa såhär första dagen på mitt nya liv (ok inte riktigt än, men snart) var liksom som att knyta ihop säcken. Det gjorde definitivt att känslan av att komma hem blev än verkligare. ÄNNU galnare var att mobilen ringer under tiden vi tränar och en Tobias börjar prata i andra ändan. Vilken Tobias känner jag? Killen verkar känna mig? Vem är det här!? Sedan går det upp för mig!! Det är ju TOBBE! VÅR Tobbe!😀 Domar-Tobbe & Dilba-Tobbe, killen som skriker sig hes på vårt bronslopp 2009. Åsa och jag skrattar – alla tre är ju goda vänner. Vad är oddsen att just han skall ringa idag, när vi ses för första gången på år och dar?! Ja, gåsen har landat!

Skärmavbild 2015-07-02 kl. 10.06.30Kurserna flöt på och alla var superstjärnor – såklart! Först slalomfokus och sedan fokus på FART! Fast det blir alltid fokus på fart när jag har kurs. Fart är GLÄDJE! Fart är FOKUS! Fart är TRYGGHET! Veta var jag skall, veta var jag har min hund, tillit och min hund den VET att den kan lita på mig oavsett vad!

Blev massor av skratt, godis, bad, SOL och ja… vad skall jag säga. Det blev the BEST START OF THE SUMMER!

#agilityskuggan2015

Idag kör vi kursdag två, och jag är supertaggad att få möta både vänner från första dagen, kursare från mina första kurser i Stockholm och nya ansikten. Det är ändå något visst med agility.

VÄLKOMMEN HEM ROPIRAYA!

3 thoughts on “Agilitysommar – eller att komma hem!

  1. Yey!❤ Minns du den där natten i Borås när jag kom för att vi skulle på pappiskurs i Habo o vi pratade hela natten😀

Kommentera

