My 30-day challenge och första dagen på mitt nya liv!

Skärmavbild 2015-10-01 kl. 08.35.08På radio pratar de om 30-dagarsutmaningar. Nej, de pratar om ”vad skulle du vilja undvika i 30 dagar?”. Jag fungerar inte så. Jag undviker undvikanden. Jag vill istället förstärka beteenden som jag tycker om!

Vad VILL jag skapa för mönster!?

Vill gå emot alla dessa förbudsuppmaningar. Vill istället skapa nya mönster genom att aktivt VÄLJA att göra ett specifikt beteende. Vad kan det då vara för beteende?

  • träna något specifikt, i mitt fall skulle jag ha valt prehab, nu kör jag redan prehab – men OM jag inte gjort det hade det varit en perfekt utmaning.
  • äta mer av något, jag hade valt en frukt- och grönsaktutmaning, tex testa 30 nytt av grönt! Förstå vad COOLT det skulle vara (nu funderar jag på om jag skulle ta tag i två utmaningar på en gång….)
  • 30 nya romenadvägar – snacka om att utmana sig själv att vara kreativ i både sitt närområde som längre bort. Skulle helt klart vara en utmaning i min smak.

Finns hur mycket som helst. Någon kanske nu känner ”men jag vill köra 30 dagar utan godis!”, varvid min motfråga blir: ”vad skulle du kunna ersätta godis med?” Tänk vad mycket enklare det är att ersätta ett beteende än att enbart förbjuda det. Får göra ett längre utlägg om det vid ett annat tillfälle… för:

Kom till sak. Vad ÄR din utmaning nu då!? 

Igår började mitt nya liv. Eller, IDAG börjar mitt nya liv. Jag är fri. Jag är min egen. Jag är den som bestämmer över min tid och hur jag vill använda den. En sak som jag återkommit till tusen gånger i denna bloggen är hur mycket jag vill skriva i den. har det blivit av? Nej. Nu vill jag försöka vända det här skeppet. Komma igång. I stort och smått. Material finns. Nu finns även tiden – hoppas jag.😀 Så, i 30 dagar vill jag skriva här på bloggen. För min egen skull. För att jag älskar att skriva. För att skapa kreativitet inför… novemberutamningen! Mer om den längre fram, kanske fler hakar på! Nu är detta en mjukstart.

Let the new life, begin!

One thought on “My 30-day challenge och första dagen på mitt nya liv!

  1. Ping: Planerar novemberutmaningen: NaNoWriMo | Team Propiraya

Kommentera

