Iväg på agilityäventyr i Holland och nostalgiavstickare

FullSizeRenderSitter just nu på Landvetter, Göteborg, och inväntar flyget som skall ta mig till Holland. Där väntar fyra intensiva dagar med AGILITY, skratt och hundsnack. Det sista lär det bli väldigt mycket av.

Ligger en förväntan i luften känner jag.

Banorna är redo, färdiga att bli modifierade att bli både svårare och lättare – lovar att dela med mig av dem när jag är tillbaka. Vill kunna ge något till alla ekipage jag kan tänka mig möta. Har även hittat den PERFEKTA presenten till Gerry och Sebastiaan – men kan inte visa bild förrän de fått dem. Ja, den perfekta presenten till Linda också… borde köpt en till mig själv också. Det känns bra! Bra känsla det där.

Skärmavbild 2015-10-02 kl. 08.29.23En annan bra känsla och ett bra beslut var att ta omvägen förbi Ullstämmaskogen och Linköpings BK igår på väg från Stockholm till Borås. Först blev det en mysig skogspromenad med rovdjuren för att sedan köra agility på LBKs fina bana. Lagom till att vi var klara kom vännen Åsa förbi. Vi tog en längre promenad där rovdjuren fick leka (läs bada och hitta på hyss) och vi kunde prata, prata och prata ännu mer. Lite av en nostlgiavstickare. Mysigt!

Dagen tips: lägg på 1-2h på restiden och stanna till vid ett lämpligt ställe: ett naturreservat, en brukshundklubb, en VÄN! Det är värt tiden. Gör hela resan mycket mer värdefull. Promise🙂

Var skulle du stanna till om du hade en timme extra nästa gång? Jag tar gärna emot tips🙂

Kommentera

