På håret – där magin sker…

IMG_7440Höll faktiskt på att glömma bort bloggen idag! Först nu när jag varvat ner, gett feedback på kursen tävlingspsykologi och sett ett avsnitt av Elementry som det slog mig, det vara nära ögat…

…vilket också kan sammanfatta dagens agilityhandling. De som gått agilitykurs för mig vet att jag gillar fart och jag gillar mod. Modet att våga satsa, lita på sig själv och sin hund. För mig är det i gränszonen mellan vinst och förlust som magin sker. När jag vågar ge allt, vågar välja det snabbaste alternativet och det är såå nära att det går åt pipsvängen. DÅ händer det: känslan av eufori när vi sätter DET!

Idag fick jag bevittna just det om och om och om igen på agilitybanan. Underbart att få ta del av det på plats! Holland har verkligen visat upp sin agilitybana från sin allra bästa sida. Perfekt väder, prickfri träningsbana och grymma agilityekipage. Kan inte vara annat än nöjd.

Varit en mycket lyckad dag!

Nu sova!

Kommentera

