Agilitybana & oktobersol

IMG_7524Verkligen varit full rulle på agilitybanan från tidig morgon till sen kväll – fått flera bilder på sovande hundar.

Bjuder här på en av de agilitybanor som vi tränade på. Tidtagaruret användes som vanligt flitigt för att hitta bästa vägen och handlingsalternativen för de olika hundarna. Alltid lika intressant att se att vad förarna trodde skulle vara den snabbaste vägen/handlingen inte alltid var det. Klockan ljuger inte!

Vilka alternativ är bäst för dig och din hund?

IMG_7499En bidragande faktor för den lyckade agilityhelgen har helt klart varit solen. Skrivit det flera gånger på Instagram, men hösten är verkligen min favoritårstid. Speciellt när höstsolen skiner och det är sådär krispigt skönt ute. Perfekt väder för agilityträning!

I morgon är det hemfärd, men innan dess… mer agility! Sitter nu och funderar på hur jag skall utmana Sebastian & Mika. Om ni undrar, jag har CourseDesign, bara det att jag skaffade ny dator, fick strul med att föra över programmet och har sedan dess inte tagit tag i det. Eftersom det är lika enkelt att rita – och jag har hyfsade skills i att få rätt avstånd – har det fungerat. Men ja, snart fixar jag programmet för banritning så att det ser proffsigare ut.

En annan dag.

One thought on “Agilitybana & oktobersol

Kommentera

