Det är en styrka jag har – det står jag för

Skärmavbild 2015-10-05 kl. 22.42.13Ligger ute i föräldrarnas gäststuga tillsammans med rovdjuren. Hemma igen efter en weekend i Holland. Känner mig både nöjd och trött.

För att hinna träna inför Barmarks-SM, som är om bara 11 dagar(!!), har jag fått köra tidiga och sena träningspass, vilket såklart tröttar när en inte sover i sin egen säng. Skriver träning eftersom jag varvat löpning med styrka/rörlighet. Hittat stubbar & stenar att balansera på och löpbanan jag använt mig av var en MTB-bana med härligt mjuk sand och preppade kurvor. Superkul att springa upp- och nedför backarna och verkligen utnyttja kurvorna. Berg-ochdalbane-känsla.

Är som skrivet nöjd med min helg. Kommentarerna och feedbacken efteråt får mig att bli glad och stolt: det känns som att jag får andra att växa. Om jag skulle namnge en av mina styrkor skulle detta vara en sådan. Jag får människor att må bra, bli glada och tro på sig själva. När jag skriver det tar det emot. ”Oj. Vad tror jag om mig själv egentligen. Kan jag skriva såhär utan att låta kaxig? Vad skall folk tro om mig? Hybris…”.

MEN eftersom jag VILL att andra skall skriva om sina styrkor, då behöver även jag kunna outa mina styrkor. Mental träning handlar om att bli medveten och att våga. Även jag arbetar dagligen med min mentala träning. En process som ständigt utvecklas. Skall ta och skriva ner fler av mina styrkor i min hemliga bok. Tycker även du skall ta och göra det.

Vilka är dina styrkor?

Kommentera

