Vilken dag och agilitytips med banövning

Skärmavbild 2015-10-06 kl. 15.56.57Vi har haft en riktigt bra dag och klockan är fortfarande barnet. Just nu laddar jag inför kvällens hoppteknikskurs på Ulricehamns BK. På schemat står hoppteknik i bana och jag ser verkligen fram emot en fullspäckad kväll.

Själv har vi kört foundation agility med hörnträning. Arbetar steg för steg för att verkligen bygga självförtroende hos Bat – han skall vet vad mina signaler betyder och jobba med fart genom hela sekvensen. En grundövning i agility som jag verkligen rekommenderar på alla mina agilitykurser och som snabbt ger bra resultat!

Skärmavbild 2015-10-06 kl. 15.58.29Höll till på Out-n-out agilitybana, och känner mig verkligen glad över att ha den möjligheten. Anna har verkligen fått till det!

På tal om Out-n-out; har ni sett att Anna för träningsblogg med massor av agilitytips, agilitybanor och agilityinspiration? Om inte så tycker jag att ni skall kolla upp det! Bara att registrera sig gratis så får du tillgång till sidan🙂 jag tycker att det är grymt inspirerande!

Kan även bjuda redan här på en kortare övning med bland annat hörnen. Kanske något att bygga upp inför kvällens träning? Slit den med hälsan och skriv gärna och berätta hur det gick. Just ja… observera oxern i agilitybanan! När tränade ni oxer sist tro…😉

Ha det bäst!

Kommentera

