Keep moving forward – Jag VET att du kan!

phontoJust nu läser jag allt jag kan komma över när det gäller mental träning, kreativitet, egenföretagare etc. Jag vill utvecklas. Jag vill ge MER på mina föreläsningar och kurser. Vill leverera och verkligen sätta mig in i olika personers perspektiv. Under detta året har vi, skriver VI för kursdeltagarna är precis lika mycket kursskapare som jag, genomfört ett antal online-kurser i tävlingspsykologi. Jag har lärt mig mer än jag någonsin kunnat göra genom att studera ämnet. Att möta olika personer och få en inblick i deras liv – det är en ynnest som jag är oändligt tacksam för!

TACK för att ni ger mig er tillit!

Det första som slår mig oavsett när jag pratar med någon live eller i kursrummet är deras förmågan att ALDRIG ge upp. Att resa sig om och om och om igen. Att SE möjligheterna och faktiskt ARBETA för sitt mål – oavsett vad det målet är.

Många jag möter menar att de ”gett upp”, detta är deras sista utväg och menar att ”lycka till”, nu har du EM fått något att bita i. Men vet ni vad, ATT aktivt GÖRA något för att bli bättre, för att hitta en ny lösning, att försöka ”en sista gång” – det ÄR att ALDRIG ge upp! Det är att RESA sig upp igen. Verkligen VILJA. Jag är så oerhört imponerad, samtidigt som jag skulle vilja skrika: du ÄR stark! Att ta tag i vad det nu än må vara – ta steget att gå en kurs, köpa en bok, starta en studiecirkel – det ÄR att RESA sig!

Du ÄR en Fighter!

Nu låter jag lite som en profet, eller? Spelar ingen roll, för det är sant! DU som nu sitter där och tänker ”det är ingen idé, men… som en sista utväg…” du är på väg att ta det där steget! Du VILL! Du RESER dig än en gång. Och vet ni vad:

It ain’t about how hard you hit, it’s about how hard you can get hit and keep moving forward. (Rocky)

Du kanske fått smäll på smäll, men tanken att fortsätta framåt, se till att ge den näring. Så länge den tanken tanken finns där har du viljan! Och… kom ihåg. Att sitta och vänta på att något skall ske eller förändras hjälper inte. Hemligheten stavas A-R-B-E-T-E. DU bestämmer hur Du vill tänka! Det är DU som gör all skillnad! Se till att göra😀

Nu skall vi ut och köra slalompass två för dagen! Wish us luck!

Kommentera

