Tummen upp för vänner i min närhet

Skärmavbild 2015-10-12 kl. 19.23.47Vet ni vad som skiljer kreativitet och innovation?

Båda innefattar nytänkande, men… skillnaden är att när det gäller inovation så GÖR man det kreativa. Det vill säga, faktiskt UTFÖR den nya idén.

Hela mitt liv har jag sett mig själv som en kreativ person som får saker gjorda. Jag hittar på idéer, vet vad jag vill och genomför det. Jag har varit en innovativ person. Men, de sista åren har detta beteende minskat hos mig. Det finns flera anledningar till detta, men klimat och kulturer du omges av kommer att påverka dig – även om jag trodde mig vara opåverkbar var jag det inte.

Känner nu hur nya krafter spirar inom mig. Nej fel uttryckt. jag känner nu hur Eva-Marie, the original, spirar och kommer igen. Starkare. Mer envis. Hon som ville mer. Hon som kom med idéer och GENOMFÖRDE dem. Var handlingskraftig. Det är sådan jag ÄR. Sådan jag VILL vara. Punkt.

Idag har det fått bubbla mycket. Suttit i flera timmar och bubblat. Skapat idéer som kommer att genomföras. Jag känner mig idag tacksam och lycklig över att få omges av människor som jag. Sådana som drömmer STORT och VILL göra. VÅGAR göra. Vi lever just nu. Lev då!

The best way to predict the future, is to invent it!

One thought on “Tummen upp för vänner i min närhet

Kommentera

