Jag behöver inbokade spontandagar

Skärmavbild 2015-10-13 kl. 16.59.32Idag hade jag bestämt promenad ihop med en vän. Vi började ta vår vanliga runda när hon plötsligt ”Vi borde hälsa på X ngn dag!”. Jag räknade snabbt efter hur dagen för mig såg ut och svarade: ”Messa henne NU och se om hon kan! Går vi tillbaka direkt, hinner vi ut!” sagt och gjort, meddelanden utbyttes och snart satt vi i bilen på väg ut på landet.

Väl ute på landet hade vi en helt underbar fikastund ihop. Vi pratade om allt, kom i kapp flera år där vi inte setts.

Spontanbesök FTW!

Nu sitter jag här och funderar. Jag är en person som har kalendern full. Lätt att ta på mig saker, säga ja och fylla luckor. För mig har därför ”spontandagar” blivit ett sätt att få luftfickor och möjlighet att göra sådant som ligger utanför kalendern. Dagar då jag inte planerar något, tid där spontanitet får utrymme och även sofflocket får sin beskärda del.

Hur tycker du att det låter med inplanerade spontandagar?

Galet? Något du själv skulle ha nytta av? Totalt oförstående? Gör du det redan själv?

2 thoughts on “Jag behöver inbokade spontandagar

  1. Jag kallar dem nog mer vilodagar😀 För jag behöver dagar när jag inte gör nåt speciellt alls.

Kommentera

