Barmarks-SM 2015: FREDAG!

Skärmavbild 2015-10-16 kl. 15.27.59 Sitter i bilen och bloggar. Vi kom, i tid, precis som vanligt. Åkte från Kristina – som vi sov hos i natt, TACK för en supermysig kväll, uppladdningspromenad och ostkaka! – i morse och hann med ett besök i Storasjöområdets naturreservat innan vi landade på tävlingsområdet.

Jag trivs att vara i god tid, och väl var väl det. Började gå banan och insåg efter 1,5km att vi gick den åt fel håll. Doh! Mötte upp domaren Cilla (SBKs Stockholmsavdelning) som bekräftade det hela. Bara att vända om och gå om den. Nu har vi iaf gått start och mål två gånger – DET känns bra!😀

Hur taggar du inför tävling? Själv vill jag göra hela tävlingen till en upplevelse. Åka tidigt, hinna stanna på ditvägen, upptäcka ett nytt område och njuta av livet.

Skärmavbild 2015-10-16 kl. 15.33.54Är jag nervös? Som FAN! Ni vet sådär så att musklerna liksom tar slut, benen domnar bort. Jag vet hur jag skall få bort känslan, men samtidigt kan jag småleka med nervositeten: ”Tjena” – där försvann benen. ”Undrar om det går att starta när jag känner såhär?” Slår bort tanken & nervositeten. Fokuserar så som jag VILL fokusera och kan verkligen känna hur benen vaknar till liv, blir redo och vill iväg. Nej, jag vill inte starta med ben som dallrar. Jag vill starta med ben fulla av syre.

Eftersom jag VET hur jag skall göra leker jag med andra tankar denna helg. Kommer att bli spännande det här. Riktigt spännande! Ser fram emot morgondagen. Bat och jag kommer att ha roligt på den här bana – vi kommer att flyga!

Med fladdermusvingar siktar vi på stjärnorna!

Kommentera

