Barmarks-SM: SÖNDAG och SM-SILVER

Skärmavbild 2015-10-19 kl. 14.34.45
Fortfarande en obeskrivlig känsla av stolthet över Bat och mig efter att ha sprungit hem ett SM silver i canicross / linlöpning med hund. Vi hade satt upp ett mål med löpningen, följde detta fokuserat och det höll hela vägen. Pratar massor om det här med mental träning och eftersom jag applicerar det på mig själv varenda gång jag startar VET jag hur jäkla effektivt det är!

Mental träning FTW!

Att jag sedan har äran att få springa med guld-fladdermusen som har ett pannben av stål gör det hela än bättre. Han låg som en rem igår, och folk kom fram till oss efteråt: Shit vad han drog i målbacken! Wow! Vilken draghund! Jag vet, min superhero!

Lovade att skriva om vår uppladdning, för jag tror att den kanske skiljer sig något från andras. Dag 1 hade vi sprungit 3km*2 innan vår start 9.34. Ja, vi hade alltså sett till att vara uppe i tid och jogga ut på två kortare lugna joggar. Ingen jäkt, med fokus att blåsa ur och värma upp – förbereda oss. Bat fick springa lös med Ozz, för honom är det en baggis att jogga runt. Jag tog det lugnt. Stannade och fotade. Sprang lite till. Dag 2 körde vi något kortare uppvärmning, men ändock injogg. För MIG är detta ovärderligt och jag har skrivit om det tidigare i år. Då vann jag också SM-Silver, men i grenen inomhus-triathlon. Uppvärmning är verkligen viktigt. Inbillar mig att många kör lite jogg och upphopp, men JAG tror att det behövs mer, och det oavsett gren. Yes, agility och lydnad inräknat. Mycket mer än musklerna som skall göras redo, även huvudet.

Sedan måste jag: skrivit det förr, skriver det igen – 80% av resultatet ligger i det mentala!

BÖRJA JOBBA IDAG! lovar, det kommer att ge utdelning!

Skärmavbild 2015-10-19 kl. 14.34.28Sedan vill jag ge en MEGAELOGE till gänget vi hängde med. Lovar, de gjorde hela tävlingen med sina hejjarop! Vilka POWER-BRUDAR! Så mycket glädje och värme att det räcker och blir över. Alla presterade på topp! Ett extra GRATTIS vill jag ge Team Wibom/Didrichsen som dundrade in en GULD-medalj i kickbike med två hundar. Snyggt jobbat! Ja, men va tusan, Ramona sprang in 10 sek andra dagen och kom in som fjärde ekipage, Maja och Alva körde cykel och gjorde det med bravur, liksom höggravida Denice som kickade sig runt storartat. Helt klart gänget som LYFTE hela tävlingsområdet!

Ni är BÄST hela gänget!!

Kommentera

