Vinn över rädslan över att ta ut dig och få inspiration 26 oktober, Stockholm!

IMG_6475Sitter på ett gym i Borås och jobbar. Samtidigt som jag jobbar tittar jag på när ett stort gäng kör igenom ett cirkelpass. Oj om de visste att jag tittar på dem… då kanske de hade jobbat annorlunda, eller? Jag ser några som tar i så att svetten rinner, de blir röda i ansiktet och det syns att de jobbar varenda sekund. Sedan ser jag några som tar det lugnare… lite som att de är rädda för att inte orka jobba igenom hela passet. Bäst att ta det lugnt i början.

På bilden ser vi Denny som fick låna Bat under RWYD i Stockholm. Springer du med Bat har du inget val, bäst att hänga med från start. DE två var helt slut efter loppet – en fröjd att se! Denny gav allt!

Under barmarks-SM hade jag en riktigt intressant diskussion med Yabasta Marlene, angående det här med att pressa sina gränser. Våga ta ut sig! Skall inte gå in specifikt på vår diskussion, då jag med all säkerhet VET att hon kommer att blogga om den. DET inlägget ser jag fram emot. Hennes tankar rörde hundar, mina rör människorna som springer bakom…

 Vi tar det lugnt från start för att sedan öka och ge ALLT på slutet!

Känner du igen dig? Vad är det som hindrar dig att ge allt från start och se hur länge det håller…? Hur många gånger har jag kommit i mål och känt: jag hade nog kunnat ge liiiite till. NÄR hade du då kunnat göra det? Inte var det på slutsträckan i alla fall… vi behöver lära oss att ta ut oss, redan på träning, för att kunna ge allt på tävling.

Det har verkligen inte kommit som självklart för mig. Nej. Det var Mikael som sa det till mig första gången för ett par år sedan: ”Vadå ta det lugnt och sedan öka!? Du kan väl lika gärna ge allt från start! Väggar du så väggar du – då har du iaf försökt!” Hur är det jag brukar säga på mina föreläsningar och på mina online-utildningar i tävlingspsykologi:

VÅGA FÖRLORA ÄR ATT VÅGA VINNA!

Är det så läskigt att vägga? Bli HELT slut i kroppen? Jag har lärt mig att inte tycka det. Har jag fått en högre ”bryta-lopp-kvot” sedan jag började tänka så? Nej. Har jag fått bättre tider? JA! Har jag kommit i mål och känt: vi gav ALLT! JA! Är jag mer nöjd när vi kommit i mål? Hell yeah!

På samma tema, uppvärmning. ”Jag skulle aldrig kunna värma upp så mycket som du, då skulle jag ju bli trött innan vi skall springa”. Det har jag hört både på löpning OCH intill agilityplan. Du kommer att springa FORTARE om du värmer upp. Du blir inte tröttare av att värma upp. Inte ens av att få upp flåset rejält kommer att få dig att tappa andran under de 30 sekunder du springer på agilitybanan. Nej, inte ens de 10 minuterna på barmarkslöpet ELLER den timmen du springer milen på. Jag kan lova dig att du kommer att orka MER om du värmer upp mer än du tror att du orkar.😀 You can do it, DU KAN!

Behöver du bli motiverad!? På måndag den 26:e oktober har jag en lucka i mitt schema! Kom till Stora skuggan 18.00 och träna för mig, 70 kr per ekipage. Ta med din älskade hund. Först värmer vi upp med hund för att sedan träna själva, det sista kör vi järnet ihop med hunden. Se till att ta med selen.😀 Kommer att bli grymt!

Välkommen!

4 thoughts on “Vinn över rädslan över att ta ut dig och få inspiration 26 oktober, Stockholm!

  1. Så kloka ord!! När man når ”väggen” bryter och byter man tankemönster (visst kan man alltid ta ett steg till? Hoppa en mm längre? Springa en hundradel snabbare? Ha ännu mer roligt? Yes!

    Jag och Hedda bokar in Stora skuggan den 26/10! Wroom wroooom! / D&H

Kommentera

