Känslor av frustration och vanmakt

Skärmavbild 2015-10-12 kl. 19.55.37I kväll är en kväll där jag får uppbåda all min mentala kapacitet för att inte bara sätta mig ner för att gråta eller slå huvudet i väggen… eller så kanske det är precis det jag ska göra. Sätta timern, släppa lös all frustration och vanmakt.

Alla har vi dagar som går emot oss. Även jag. Kom det som en suprise? Jag hoppas verkligen inte det. För det första: det är OK att inte vara på topp. Det är OK att känna frustration, besvikelse och alla tänkbara känslor. Att KÄNNA är bra! Det är OK! Bara det inte äter upp en inifrån och blir ens vardag. Vi behöver bryta känslor som inte är konstruktiva och hitta tillbaka.

För MIG är mina bilder med ordspråk ett sätt att återinföra den känsla jag VILL ha: bland annat att livets möjligheter är oändliga. Jag har varit där och jag kommer tillbaka. Alla möter vi motgång och det är helt OK. Det är hur vi tar hand om dessa som spelar roll.

Idag är jag tacksam för att jag har en person i mitt liv som är min klippa❤ och som får mig att se på saker med distans, vare sig han vet om att han har den inverkan på mig eller ej. Att jag har tre hundar som oavsett vad som händer är övertygade om att jag är den bästa varelsen som finns på två ben. Att jag har en utbildning i ryggen som hjälper mig, som lärt mig att vad som än händer så kommer jag att resa mig igen, och igen, och igen.

…men först skall jag ta ett bad och grina lite…

ps. just ja, tacksam att jag har en vän som Linda som inte bara låter mig och mina rovdjur bo hos henne, IGEN, utan dessutom innehar ett alldeles perfekt badkar. Precis vad jag behöver just nu😀

One thought on “Känslor av frustration och vanmakt

Kommentera

