Människor som inspirerar mig är…

FullSizeRender…personer som vill något och som tar tag i det. Gör slag i saken! Två sådan personer som jag träffat helt nyligen är Emma K från Linköping BK och Julia L från Mariestad BK. De båda har kontaktat mig och frågat om när jag skall komma till deras respektive områden för att föreläsa om tävlingspsykologi. När jag svarat att ”Tyvärr har jag inga planer på det än”, så har de helt sonika tagit saken i egna händer och skapat en föreläsningskväll som de bjudit in till.

Det finns flera sätt att gå tillväga när en vill bjuda in till en föreläsning – eller kurshelg för all del. Ett sätt är att kontakta Studiefrämjandet, som brukar kunna hjälpa till med lokal och utrustning – de VILL verkligen samarbeta och göra det bästa. Ett annan sätt är att samarbeta med sin egen klubb och göra evenemanget där. Detta hindrar givetvis inte en att även kontakta Studiefrämjandet. Fråga en kompis om hon eller han också vill vara med och arrangera, så känns det genast lättare.

Jag tror på att jag växer om jag själv skapar det jag vill, t.ex. jag vill gå på en specifik föreläsning – då ser jag till att föreläsningen kommer till mig. Ser att det går. Vågar mer. Vill mer. Det blir en positiv spiral som kommer att påverka mycket annat i ditt liv.

Vill du något, men det inte är någon i din omgivning som fixar det.

Gör det DU! Lovar, det är GULD värt både för de omkring dig för att inte tala om för dig själv.😀

Kommentera

