Draghundstips & Grönt kort-kurs!

Skärmavbild 2015-10-27 kl. 11.59.39

Foto: B. Nyman

Igår kväll var det ett knippe ekipage som mötte upp mig i Stora Skuggan för introduktion till draghundsporten. Alla hade testat på drag tidigare och var superpepp. Jag hade gjort upp en plan där vi skulle hinna med massor, och jag var till och med fundersam om det var tillräckligt… 90 min senare hade vi bara börjat på min lista… shit vad mycket det finns som jag vill ge! Och OJ VAD BRA kvällen BLEV!

Gruppen bubblade av frågor! Love it!

Vi jobbade intervaller med starttärning. Egentligen var inte fokus omkörning, men det testade ett par på. Det bästa på hela kvällen var att se hur både förare och hundar fick allt större självförtroende för varje varv, alltså wow!

Samtliga ville ha till fler träningar ihop med mig, men… eftersom jag flyttar söderöver kan inte jag hålla i dem. Tipsade om gänget som tränar söder om stan, men några ville definitivt få igång ett gäng här norr om stan. Ni som läser min blogg, maila mig (mail nedan) så skall jag i morgon skicka ut ett mail till er alla så att ni får kontakt med varandra och kan börja planera träffar. SUPERKUL!

Själv kommer jag styra upp fler draghundsträningar och träffar, LOVAR! Ja, på torsdag i Borås, men också i Stockholm nästa gång jag kommer upp. Har en filosofi jag verkligen tror på och med tanke på gårdagens träning får jag den än en gång bekräftad. Mycket imponerad av alla ekipage!! Lyxkväll skulle jag beskriva den som! Har så många idéer på träningsupplägg… ja, det finns gott om att träna på kan jag lova.

Just ja, Ylva tipsade även om att de kommer att ha en kurs för att ta Grönt kort i Borlänge den 6-7/11. Ta chansen! Anmäl, få både teori och praktik, ta det gröna kortet och se till att vara redo inför skidsäsongen eller nästa barmarksperiod.

Känner mig pepp och full inspiration inför torsdag då jag ser fram emot ett gäng draghundsfolk som möts upp vid Kypegården, Borås, kl.18.00. Kostnad: 70kr. Se till att ta med något varmt på kroppen, gärna pannlampa. Men, framförallt, härlig energi ihop med din hund! Har du inte sagt att du kommer? Maila gärna mig på em.wergard(a)gmail.com eller varför inte göra som Ylva och Tobbe, bara dyka upp och köra järnet!😀

Draghundsglädje!

One thought on “Draghundstips & Grönt kort-kurs!

Kommentera

