”Jag antar utmaningen” – de bästa orden jag vet!

IMG_8459

När tränade du oxer senast?

Fyra dagar med agilitykurs har fyllt upp energin i mig. Få saker ger så mycket energi som att hålla kurs. Vi har verkligen utmanat samtliga och vi är fullkomligt överens, bästa orden att få är:

Jag antar utmaningen!

Alltså wow! Att få uppleva det ögonblicket som instruktör, tack! Vad menar jag egentligen? Min kursfilosofi är att testa ALLT. Våga vara öppen och testa olika möjligheter på samma kombination. När vi går igenom de olika scenarier som kan uppstå och allt eftersom jobbar igenom olika kombinationer kan jag se hur ekipagen växer. VILL mer. VÅGAR mer. SER det nya!

Plötsligt är det obekväma det bekväma. Eller som jag säger när jag föreläser, omfamna svårigheterna: Åh, ett problem! PERFEKT! Hur skall vi lösa detta. Åh, detta var för lätt. Hur kan jag utmana mig själv. Sånt gillar jag, och under dessa fyra dagar har jag fått se MASSOR av dessa epiphany-challenge-moments. Love it! Ni är grymma!😀

Skärmavbild 2015-10-28 kl. 18.43.56

Förutom energi från att hålla kurs har denna onsdag gett oss helt fantastiskt höstljus. Redan från morgonen när solen steg upp var vi ute och mötte nattens frost. Rovdjuren rusade omkring och själv njöt jag av den krispiga luften.

Just på hösten tycker jag att min inspiration är som starkast. Många idéer som skall sättas i rullning. Känner mig förväntansfull. 

Ikväll kommer jag att utmana mig själv. För det första skall jag laga mat. För det andra skall jag laga lasagne. Challenge de lux!

Önska mig lycka till!

 

Kommentera

