Planerar novemberutmaningen: NaNoWriMo

Skärmavbild 2015-10-29 kl. 16.04.33HURRA! I did it! Får jag ta ut segern i förskott?! Två dagar kvar, sedan har jag bloggat HELA oktober, varje dag! Jag är redan både GLAD och STOLT över mig själv. Jag tror dessutom på delmål och förberedelser. Att börja skriva i bloggen igen var, om ni minns, även en upptakt till novemberutmaningen. Så, snart är november här, och vad skall jag hitta på NU då?

Jo! Jag har registrerat mig på NaNoWriMo som propiraya. Det är en världstäckande utmaning där du vill skriva en novell under november. I snitt vill du skriva 1700 ord per dag, eller totalt 50″ ord under hela november. Nu skall jag faktiskt inte skriva… jag skall ILLUSTRERA en novell.❤ Jag älskar att teckna, men det var många år sedan jag gjorde det. Nyligen gjorde jag en barnbok åt en vän och med den kom inspirationen att göra ytterligare en barnbok! Jag vill teckna mer.

Mitt mål är att teckna, planera och utveckla novellen i snitt 1,5h per dag – vilket på ett ungefär motsvarar tiden att skriva. Ja, det är mycket tid per dag. Det är inte för intet det ÄR en utmaning, och min oktober-blogg-utmaning var just en mjukstart. Känns peppigt att få sätta igång på söndag – och kommer tjuvstarta i morgon för att köpa rätt papper. Penna har jag – rätt penna är oerhört viktigt för mig! Älskade tuschpenna. Älskade kreativitet – it’s all coming back to me now.

Vet inte hur mycket jag kommer att visa processen i bloggen. Vi får se. Däremot är tanken att fortsätta blogga, för… shit vad nyttigt det är för mig att få dela med mig av ord, tankar, idéer, inspiration… För MIN skulle är bloggen guld värd. I mitt nya liv passar bloggskrivandet in fint.

Skepp o’hoj – pennan är mitt svärd!

Kommentera

