Inspiration och f-n för att vara rädd!

Skärmavbild 2015-11-01 kl. 21.36.38Helgen har som sagt handlat om hoppteknik och hundträning. Alla hundar har arbetat från klarhet till klarhet och jag har sett så mycket bra träning. Extra skönt att kunna vara inomhus och inte behöva tänka på vädret. Kursen var nämligen förlagd hos Jami hundsport i Västervik och deras inomhushall, perfekt för hopptekniksträning. Lyxigt!

Tack för ett bra arrangemang Madde!

Har massor av inspiration efter helgen och mycket input – inte bara från träningen utan även från diverse poddar jag lyssnat på. Men det får jag ta en annan kväll, för just nu går tankarna kring det faktum att jag känner obehag när jag springer i motonsspår…

Skärmavbild 2015-11-01 kl. 21.39.14… det är inte OK. Jag vill INTE känna den där osäkerheten och vaksamheten jag känner när jag tar mig fram i löpspåret. Eftersom alla mina ägodelar är nerpackade är även min pannlampa det = jag kan inte springa i skogen där jag känner mig trygg utan är förpassad till motionsspår. I motionsspår finns folk… jag tycker det är obehagligt. Ge mig vilken nattsvart skog som helst. Svart skog är trygghet. Men upplysta motionsspår…

Just nu är jag tacksam över mina älskade rovdjur som gör att jag kan röra mig i spåret trots osäkerheten. Tänker på de som har samma obehagskänsla som jag men inte har hundar vid sin sida…

Tack för att ni finns Ozz & Bat!

2 thoughts on “Inspiration och f-n för att vara rädd!

  1. Ja, usch för att vara rädd, jag tycker det kan vara lite läskigt när där jag bor, inklämd mellan en öde skolgård, ett företagsområde som är tomt på kvällarna, en kyrkogård och en park…

  2. Det är tråkigt att man ”ska behöva” känna så… Det är samma för mig. Min hund är dålig i ryggen nu vilket gör att jag själv inte springer ute. Lutade åt att köpa irländsk setter som nästa hund (haft tre) men ska jag fortsätta springa själv på kvällar etc så blir det nog schäfer igen. Trygghetsmässigt är det en enorm skillnad på att vara vara ute med en söt liten settertik på ca 20 kg mot en skyddstränad schäfertik på över 30 kg!

Kommentera

