Det kom än en gång ett mail om lyckad mental träning…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Alltid när jag föreläser om tävlingspsykologi ber jag de som deltar att maila mig efter 21 dagar när de har testat de verktyg som jag presenterar. Av de som mailar mig är det 100% som berättar att ”DET FUNGERAR!” De lyckas med det de arbetat med under dessa dagar. Varje gång blir jag precis lika LYCKLIG!

Häromdagen fick jag mail från en tjej som någon helg efter föreläsning skulle på jakthundsprov B-elit tillsammans med sin hund. Hon har gett mig sin tillåtelse att berätta det hon skrev. Efter att ha lyssnat på min föreläsning i Linköping om idrottspsykologi bestämde hon sig för att genast börja träna mentalt. Planen var: ”Kan jag kontrollera mig själv och mitt lugn kommer min sinnesstämning att smitta av sig på henne”. Till saken hör att på dessa jaktprov måste hunden hålla sig lugn och tyst. Hon som skrev mailet beskrev sin hund som en liten bomb, som när som helst skulle kunna explodera, och som gärna undslipper sig ett pip-ljud, vilket är absolut förbjudet i dessa sammanhang.

Fram till provet jobbade hon flitigt med mental träning, och då menar jag fram till provdagen, under tiden den andra hunden arbetade under själva provet och fram till dess att det är deras tur. Hon beskriver hela situationen med egna ord:

Känslan under provet var helt magisk! Min hund var tokladdad och jobbade med en enorm energi och fokus men hon var i perfekt balans och tog minsta lilla dirigering från mig och följde pipan och mina signaler helt perfekt!

När jag läser hennes mail fylls mitt hjärta av sådan oerhörd värme och glädje. Inte nog med att känslan under jaktprovet var magisk, vilket är det absolut viktigaste för mig – känsla före resultat – det hela resulterade dessutom i ett första pris, deras första 1-pris! Mental träning ÄR fantastiskt! OM du tränar mentalt kommer du att förändras till det du vill – du kommer att märka resultat. Jobba med DIG själv och din hund kommer haka på!

Du har ALLT att vinna på att börja med mental träning – NU!

Kommentera

