Ditt bästa hundminne?

  
När jag beskriver mig själv säger jag att jag är född i hundens år enligt den kinesiska kalendern (82), uppvuxen i valplådan och lever idag ett riktigt hundliv. Hundar har varit mitt liv sedan jag föddes och bland det första lätet jag gjorde som liten var att morra när pappa skulle provsmaka min mat…

Fick häromdagen se gamla bilder på mig som liten. Hittade endast EN bild på mig där det inte också är med en hund på bilden. Samma sak när Jag går igenom dagens Instagram, inte många bilder Jag är ensam på. Alls. 

Vare sig jag är ute och springer, swimrunnar eller längdar, så finns de där. Vilket fick mig att börja fundera, vad är egentligen mitt bästa hundminne? 

Är det någon av alla vinster, medaljer eller mästerskap vi har erövrat? Är det någon av alla våra resor runt om i Sverige & Europa? Är det någon av äventyrsrundor i olika sorters naturreservat? 

Genuin lycka för mig är att se mina hundar lyckliga. Mina bästa hundminnen är därför från fårhagen med trötta tungor hängandes långt. Från en dynghög där en nyrullad pappis skuttar iväg med hela ryggen insmord i fårskit! Från varje morgon jag vaknar och möts av ögon som strålar: WOHOO HON ÄR VAKEN, NU BÖRJAR VÄRLDENS BÄSTA DAG!!!!!!!😀 Det är mitt bästa hundminne! Gills det inte? Skall fnula lite till. <3 
Tills dess: vilket är DITT bästa hundminne?

One thought on “Ditt bästa hundminne?

Kommentera

