Förkyld eller allergisk?

Skärmavbild 2015-11-11 kl. 12.12.35Dagens stora fråga: beror min snoriga näsa på att jag håller på att bli förkyld eller att jag är allergisk mot mammas liljor?

Efter Ötillö förra året blev jag rejält sjuk i ett knippe veckor, men under denna höst har jag kört långa lopp var och varannan vecka (bl.a. ÖtillÖ, Solvalla, AIM) utan att ha fått minsta sjukdomskänning. Då kan jag meddela att jag verkligen utsatt mig för diverse baciller och virus. På väg till Barmarks-SM bodde jag hos två familjer som var MYCKET sjuka – då trodde jag definitivt att jag skulle åka på något!! Bott med Linda som varit förkyld till och från en hel del och… tja, mött en hel del småbarnsfamiljer. Men jag har lyckats att inte bli sjuk – TA I TRÄ!!!!

I morse körde jag andra intervallpasset (Mikael har gjort ett gäng intervallpass åt mig som jag kan alternera mellan, dagens val stod mellan ”chockade emojis” och ”EM skall spy”… charmig kille jag har) och kände redan från start att jag inte var piggast i stan. Men runt kom vi och efteråt hängde vi på bryggan en bra stund och funderade på vad vi egentligen höll på med. Eller tja, rovdjuren funderade inte så mycket på just det. De två funderade mer över varför vi inte tog ett varv till när vi ändå var på G…

Vad snuvan beror på lär tiden utvisa. Nu jobba vidare på föreläsningen ”från urhund till familjehund” – galet intressant ämne! Kommer att bli en riktigt bra kväll känner jag på mig😀

EM är en tönt/ Bat&Ozz

Kommentera

